IklaN

Friday, January 28, 2011

I'm home...

Assalammualaikum...

Waa..lamanyenye tk update blog..Dalam 3bulan jugak tak bersentuh blog nie..Untuk sekian lamanye tak berupdate, nah aku update status aku sekarang..

1.Pencari pekerjaan TEGAR

2.Sekarang sedang mencari tajuk2 yang sesuai untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat master, tadi pun seorang lecturer dari Universiti Pertahanan call untuk update pasal tajuk yang telah di beri..Aku sekarang dalam proses mencari dan menganalisis tajuk tersebut..Agak memeningkan jugak sebab tajuk nie design(simulation) yang guna finite element or CFD,kajian untuk bom2 nie la..nama lagi universiti pertahanankan..Actually, kat universiti nie aku mungkin di lantik menjadi research asisstant(RA) yang dibayar gaji bulan2 sambil tu dapat sambung master menggunakan tajuk yang sama..Nantila aku update lagi pasal nie..

3.Aktiviti harian suka mengolah/mencuba resepi2 baru..sebagai contoh pizza,coktail,cup cake,kuih muih..semalam buat kuih bakar,kelmarin dulu buat onde-onde(kuih melaka) dan hari nie buat kuih sagu..memang aku jadi suri rumahtangga sepenuh masa..huhu

4.Pembuat bunga telur..Aku rase bunga telur dah 1 ribu aku buat..Nie pun banyak lagi tk siap..Jenis2 bunga telur ialah bunga dip,organza dan sapu tangan..Sila cakap aku seorang yang sangat gigih...hehehe

5.Guru tuisyen tak bertauliah..Setiap malam aku jadi cikgu kat adik2 aku untuk tingkatan 1 dan tingkatan 4..

6.Penganalisis cerita2 korea..Umah aku nie banyak cerita korea, so kalu 20 episod tu dalam 2hari aku dah khatam..hehehe

7.Penjaga kedai tak bergaji, mak abah aku nie seorang peniaga kedai runcit, lepas abah pencen bukak kedai runcit secara kecil-kecilan..So, kalau diaorang nak pergi mana-mana akula yang kena takeover kedai tu...

8.Penganalisis butik2 pengantin,baju2 pengantin,hantaran,makeup,bunga tangan,pelamin pengantin..Semua untuk persiapan dari A-Z sebuah majlis perkahwinan...

9.Setiap 1 minggu mesti ada je aku attend interview, bila dah dapat aku tak pergi kerja pulak..Aku ada alasan yang tersendiri..huhu..
p/s:Semalam ada interview kat freescale petaling jaya..aku tak pergi pun...

10.Seorang tunang yang memberi sokongan moral,semangat dalam menempuh dugaan hidup...Encik tunang cepat kumpul duit lagi,jimat selagi boleh jimat..chaiyok2


Haa..cukup sepuluh list update pasal aku..cukup2 la..

Pen off....

No comments: