IklaN

Saturday, June 26, 2010

Ke Uitm Machang,,,,

Hari ini hantar duan daftar uitm..Semalam dah wat kenduri solat hajat, lepas solat jumaat..Bujet dalam 20lebih je datang, tengok2 dekat 30lebih orang semalam..belum campur pompuan lagi...ramai yang datang, di luar jangkaan,sampai malam pun ada lagi yang sudi tengok si duan tu..Famous gakla adik aku nie..haha..

Ok, pagi tadi kitaorang tolak pukul 8.30pagi,lewat sikit sebab tuk sedara ngan pak sedara nak join gak atar duan nie...Diaorang pergi sebuah kereta..Sampai je kat uitm, kena parking kat pintu masuk..Kami disuruh bawak beg, baldi ngan barang2 sekali dan naik bas ramai2 ke tempat pendaftaran..Giler arr, banyak tu barang..Aku pun cakap takyah, pergi daftar je dulu..Pasni baru ambik beg..adik aku nie bawak barang mengalahkan pompuan..Macam pergi taknak balik je..Padahal dekat je pun..

Tunggu punyela lame bas nak sampai, dahla asyik penuh je..Guna sistem apa nie?Tak sistematik langsung!!!Cuba bayangkan, orang2 tua duk menunggu tengah panas, budak2 kecik..Bas tak sampai2 gk..Akhirnye ada 1 bas muncul, itu pun kami tak sempat naik, aku suruh duan pergi daftar dulu, nanti aku ngan family follow..Aku tak risau sangat sebab kawan duan yang 1 sekolah dah ada kat pendaftaran..Duan pun naik pergila sendiri..Letih tunggu bas, aku ngan family pun mengambil keputusan nak jalan kaki je..Jauh weh, naik tangga je, jauh lak tu..Cian kat abah, mak, pak sedara ngan tuk sedara..diaorang dahla tua..Sedih aku ngan pengurusan uitm nie..Nak buat sistem macam uitm Shah Alam biarla ada banyak bas..Ini sikit je, mana boleh tampung 2000 pelajar yang daftar..Family lagi, mau 10ribu..

Selesai je daftar, aku, abah ngan duan naik bas balik ke tempat kereta..Ambik kete terus nak pergi kat kolej Dato' Onn..Aku dipahamkan kolej nie kolej pompuan..Tapi digunakan untuk minggu orientasi sahaja..So, bilik adik aku nie tak kekalla..Letih lagi nak angkut barang(lantakla, bukan aku dah angkat nanti, sendiri angkutla jawabnye..)..Jalan kat uitm nie, berbukit-bukit, so banyak sangat kereta yang mati@rosak..Lebihla 10buah yang kami jumpa..Alhamdullillah kereta kami selamat..Lepas kemas2 barang, kami pun balik..Nak makan dengan duan tapi gerai jual2 biasa je..Nak keluar cari tempat makan tak sanggup nak datang balik..So, duan beli bungkus je, makan ngan kawan dia kat bilik..

Pengalaman:
Aku marah budak yang jaga dalam bas, kami tunggu lama, boleh pulak suruh naik bas lain..Padahal banyak lagi kosong tempat duduk..Semua basla kami takleh naik??Nak tunggu sampai bile?? Gong..

Sedih sebab ramai orang dari negeri lain yang first time datang kelantan, ini sedikit sebanyak mencalarkan nama baik kelantan...Macam2 kena komen!!!!

Datang petang je daftar lainkali, takyah datang pagi2 wat sesak je..Bukan kekal lagi bilik pun..Hampeh..Tadi pun daftar kolej je, takde datar atau kenal fakulti pun..


Okla, setakat nie je..Lama2 aku ingat, terus nak marah..(semua orang yang pergi uitm machang mesti tak puas hati ngan servis dia)

Wassalam...

No comments: