IklaN

Saturday, June 19, 2010

Kenduri..kenduri...kenduri..

Assalamualaikum....

Tahun nie aku rasa paling banyak aku pergi kenduri orang...tak kirala jauh atau pun dekat..Paling jauh sampai ke Balik Pulau,Penang..Time pergi kenduri kahwin yang nie aku demam..Kalu ikutkan tak mahu je aku pergi, tapi aku lama dah tak pergi Penang..Tempat belajar aku dulu..Pastu kenduri kat Beruas,Perak kampung Puan Panda...Anna, aku pergi wedding ko, terpaksa aku cancel wedding kawan2 aku yang lain..takpe demi seorang sahabat..Aku tumpang happy sama..;)..Aku pun lupa banyak mana dah aku habis beli hadiah orang..Kalu nak cakap 20jenis hadiah, aku rasa lebih lagi..Memang banyak ah aku pergi kenduri orang..Cume orang je tak tau..Itu pun ada lagi yang takleh pegi sebab tarikh sama..Dalam 5 kenduri gk..Sori..Aku takleh nak bahagikan badan aku kat kelantan dan Selangor..huhuhu..Aku memang suka pergi orang kahwin..(bak kata pakwe aku..)

Setakat aku pergi kenduri orang nie, macam-macamla aku dapat tengok..Ada yang buat kecil-kecilan, sederhana dan besar-besaran..Teringat pulak 1 kenduri aku pergi nie, jurukamera yang ditempah lebih awal, cancel 1 hari sebelum hari langsung..Kalau akula dah lama aku ngamuk..Kalu boleh aku saman, aku saman(boleh ke??)...Giler arr nak cari kat mana jurukamera time2 cuti sekolah nie..Mesti semua orang dah tempah..Yang aku tahu, petang hari sanding barula posing2 bergambar..Itu pun kawan pihak pompuan yang sudi menolong..First time gak tengok orang khawin dengan TLDM, siap lalu bawah pedang..Aku nak jugak blehh..sewa jap..brape ek..t'ingin gak..(^_^)

Bab sesat2 takyah nak cakapla, time pergi kenduri area Unisel dan Hulu Langat..Letih je..Area tu aku jarang berjalan2..time pergi kenduri lain terus bawak gps takut sesat..wakaka

Aku sudah berangan-angan tentang wedding aku nanti...Tapi bile???Sape-sape yang nak support aku kahwin dialu-alukan..Nak bagi beras ke, rempah ratus ke, buah kat hantaran atau buat makan time kenduri ke, kek, coklat, apa-apa jela, aku terima dengan hati yang terbuka..mmuuaaah..

Pelamin pulak, aku tengok semua lebih kurang sama je..Guna besi ataupun kotak putih..Ada yang dapat pelamin free...kalau sapa2 tahu ada mana2 pihak yang buat pertandingan, tak kirala masuk tv ke, bagitahu aku ye..hehehe...Pelamin paling cantik dan lain dari yang lain time wedding abang bakal tunang aku(insya'allah)...Pelamin dia diberi nama Istana Baghdad..warna hitam putih...Aku takde gambar full pelamin tapi nie la pelamin dia..tepi2 tak nampak dah..Atas pun tak nampak..Nantila aku cari gambar yang bagi nampak..(diapit oleh merpati dua sejoli..)




Korang ingat tak kerusi nie ala2 dalam citer P.Ramlee(madu tiga)


Wasalam....

No comments: