IklaN

Thursday, May 20, 2010

Terima kasih si pengambil jubah....

Hari nie sampai sekyen 17 pukul 6pagi, pastu tunggu along dalam setengah jam, baru sampai umah..Aku ingat along ambik ngan kete Harrier baru dia, duk melilau jugakla mencari kete..Yela aku ngan mamai2 lagi time tu..Naik bas 2 tingkat belah atas, duk depan lak tu..mana tak pening kepala..Aku malas nak duk tempat aku sebab sebelah aku tu lelaki..Aku kalu tdo, kaki mesti nak duk atas sebab sejuk..Along ambik aku ngan kete wira, katanye kete Harrier dia tu cat wane putih..mak aii baru je beli dah cat..Kalu aku, pakai jela dulu puas2, calar2 banyak ckit baru cat baru..Rupa2nye, along menang pertandingan menulis sajak anjuran Telekom sempena Hari ibu baru2 nie..Dapat rm2500, saguhati je tu, patutla cat kete..Nak dijadikan citer, pas je aku bangun tdo kul9lebih, aku pun mencari jubah. Nak try, takutla tak cun aku esok. Pakai je, besar wei, aku pakai jadi macam budak kecik. Saiz L, labuh tak sampai sejengkal dari buku lali, tangan lak labuh nak sampai jari..Aku pun apa lagi, telefonla tukang pengambil jubah tak bergaji nie.. Aku tanye, tak try dulu ke??kalu aku tak pesan takpe, nie aku pesan beribu2 kali sebelum ambik jubah..Kalu aku tau macam nie nak jadi, baik aku ambik sendiri..Aku pun letak telefon..

Pastu aku telefon balik tukang ambik jubah nie, katanye, yeye..nanti nak pegi tukarla..tunggu jap..nak gerak dah nie..Korang tau tak, tukang ambik jubah nie tengah keje, baru kul 10pagi time aku telefon, kat Cyberjaya lak tu..Datang shah alam semata-mata nak tukar jubah aku..yeye, sukanye..Tapi jahatkan aku..nyusahkan orang betul..Padahal esok boleh je tukar jubah, pihak urusetia mesti ade jubah lebih untuk ganti jubah graduan yang tak ok..(aku jahat!!!)

Lepas sejam, tukang ambik jubah sampai..Ambik jubah kat umah terus pegi uitm..Aku duk umah je..Malas, takde mood konon nak ikut..Alhamdullilah, jubah dah selamat di tukar kepada saiz M, barula cun.Ingat aku nie gemuk ke??

Thanks to tukang ambik jubah..jasamu dikenang..meh aku letak ckit gambar tukang ambik jubah aku nie..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Nah



with nina(anak buah aku), mase jalan2 cari pasal kat IKEA kot..

Nie family aku sampai dah dari kampung..Aku datang dulu sebab tak muat kete.Thanks for their support...muuuaaahhhh...

p/s: Lama tak jupe nina..cik tah rindula..takpe2 ari nie leh jupe..


Wassalam

1 comment:

Ryehanna said...

selamat berkonvo weh!