IklaN

Tuesday, May 18, 2010

Proses2 gubahan hantaran pertunangan


Mmm...mesti korang terkejut kalu aku cakap,aku nak bertunang, sebab aku tak keje lagi..manala nak cakau duit wei..tapi inila realiti yang aku bakal jadi tunangan orang..mmm..tarikhnye akan aku bagi tau nanti..hehehe..
Since aku dah ade experience dalam bab2 gubahan hantaran nie,aku lebih expertla bab2 nak bujet duit tapi tetap cantik..Kalu korang nak tau, aku dah tempah make-up dari N-touch trade yang berharga rm250 tapi kalu pegi makeup kat tempat dia dapatla rm200...bile dipikirkan memangla mahal tapi hasil kajian aku yang tak seberapa nie,kak la dari N-touch nie memang cantik bile dia makeup..dia memang glamourla kat kelantan nie...aku tak sure lagi nak pegi ke kedai or makeup kat umah je..kalu aku nak pegi kedai, sape nak teman aku??kakak2 aku tak sure lagi balik ke tak time bertunang nanti..cian tak kat aku??..bab pelamin pulak aku buat sendiri je, jimat..aku nak tiru macam nie,boleh???





campur ngan pelamin mini bawah nie...


Jadi ke tak hasil gabungan pelamin nie aku buat..sama2la kita nantikan ok..




bunga nie aku nak letak kiri kanan pelamin nanti
..



bunga nie pulak, aku nak letak kat tengah2..gantung or aku kepik je kat tirai nanti..hentam jela labu..



Bab hantaran pulak,aku yang tolong buatkan untuk belah lelaki..tau jela aku nie bile bab2 gubahan memang dah minat sgt2..belah lelaki tema hitam putih,belah aku pulak pink putih...Teringat pasal baju tunang lak,baju aku dah tempah. Siap akhir bulan mei nie..rm55je tempah, nanti korang tengokla hasilnye ye..
Oh ya,hantaran pihak pompuan 11dulang manakala belah lelaki 9 dulang..semuanya 20 dulang terpakse aku ngan mak aku menghempas pulas menyiapkan hantaran kedua2 belah..Hari2 ckit2 kami buat,lame2 nanti siapla..insya'allah..Alas dulang aku beli pink ngan hitam je untuk kedua2 belah,pastu mak aku jahitkan kain satin warna putih untuk alas bahagian bawah..nanti korang tgkla yee..Hantaran aku dalam bakul..belum siap sepenuh lagi tau hantaran aku nie, akan diperbaiki lagi..nak tambah bunga, daun,reben and lain2 lagi...




Buku: keperibadian seorang muslim dari al-quran dan al-sunnah..




dompet ngan tali pinggang dari Leno..




Sireh junjung hasil buah fikiran mak aku, katanye nak letak lagi sireh2 kat tepi, kapur, buah pinang ngan gambir pun belum letak lagi...




Kat tengah2 sireh junjung nie,hajat dihati nak letk cincin bekas pink..




kemeja ngan tie..




pulut semangat..letak dalam bakul jugak..




Bekas buah,bunga or reben tak letak lagi..




bekas kek pun aku buat..hehehe..jimat punye pasal..


Nie je hantaran aku yang dapat ditunjukkan..barang makanan kuih akok (letak dalam bakul gak) ngan kek..beg ngan perfume dalam proses lagi..ok,citer hantaran belah lelaki pulak, aku letak atas polisterin..(sebab murah!!!akunye bakul lagi mahal..hehehe..jgn marah ye abg)



polisterin, balut je pastu letak reben kat tepi2..



Jom tengok ok ke tak gubahan nie..



Safi balqis




Nie bakul buah ngan tempat letak kain pasang..




tempat letak perfume ngan buku:keperibadian seorang muslimah dari al-quran dan al-sunnah..




Sireh junjung,mengikut tema gak..tengah2 tu nak letak cincin aku..hehehe
(kapur,buah pinang ngan gambir tak letak lagi)




Gubahan kain pasang, mak yang buat..buah apatah nie..
korang tau??




Jubah ngan kain tudung bawal..


Barang yang takde dalam senarai: kasut,perfume ngan baju melayu..bile nak beli sayang ooii!!!
k la..setakat nie je aku tulis...



Wassalam....

5 comments:

momoko-chan87 said...

menarik2..thnx 4 sharing..rajinla awk ni wat gubahan sendiri..cantik plop tu!hehe

mashee said...

thanks..nk jimat punye pasal...nanti i update pasal hantaran kahwin lak ye..;)

Afnizah said...

mmg menarik..tp mcm mner nk gubah hantaran safi tue..guna bakul yg mcm mner yer...

mamaruzi said...

gubahan semua cantek cantek..tapi jgn terlalu banyak hiasan atau bunga..nampak ebrserabut..apa pon.,.tahniah..cantek n very creative:))

yuniey said...

pertunangan aku,aku sdri yg buat..hmmm