IklaN

Thursday, February 10, 2011

Hantaran Buatan Sendiri...

Assalamualaikum....

Taknak cerita banyak2..tengok gambar jela..sekeping gambar menerangkan seribu macam penceritaan..ewah2..;)

Paling lastest hantaran yang aku snap ialah hantaran Aizan, 6/2/2011..tak banyakla aku ambik time tu..Handphone aku wat hal..Pastu blur lak tu..Layan jela..Setengah daripada gambar2 hantaran nie aku tak tahu deko sendiri or tempah..Tapi semua gambar2 nie aku ambik sebagai kenangan and manalah tahu sebagai idea untuk hantaran aku nanti..;)




Hantaran Aizan at Ijok...


Hantaran Aizan at Ijok 2...


Nie hantaran Anis Husna kat Kg Bharu@Beris, Bachok kelantan..4/2/2011..Baru jugak tu yang aku ingat tarikh..hehehehe..



Nie hantaran pihak lelaki, aku tak sempat nak snap hantaran pihak perempuan..;(



Hantaran Anis Husna at Bachok..


Tunggu dulu apa2 hal tempek gambar tunang gua dulu..tapi terlampau banyak sangatla nak pilih, 1 hantaran snap lebih 10x macam2 angle..Tu baru 1 kamera, belum pihak lelaki dan photografer lagi..So, pening nak pilih mana yang sesuai...



Nie hantaran pihak lelaki...(encik tunangla bagi, aku tolong gubah je..;P)



Nie hantaran pihak perempuan (akula)..lepas letak gambar nie baru perasan tak cukup 11dulang..tiada dalam gambar kek dan pulut kuning/bunga telur..korang kirala sendiri..;P



Aku carila hantaran yang siap kakak aku punye yang aku DIY jugak, takde dalam simpanan rupanye..Last2 jumpa gambar time akad nikah..Malam akad nikah tu baru akak aku perasan yang cincin nak batal air sembahyang takde bekas/tempat letak cincin/dulang..Takkanla nak pegang cincin macam tu je..so, dengan sepantas kilat aku capai je alas pink dan benang2 sarang burung tu..Settle..


Bekas putih tu adalah bekas tisu yang berbentuk kayu..Bunga tepi2 warna pink tu adalah bunga untuk aku tunang..tapi malangnye dah digunakan untuk hias cincin tu..takpela, aku tak kisah pun..kantoi bunga beli awal2..tunang lambat lagi..kami beli sikit2la..tak terasa sangat duit keluar..



Hantaran Hafiza at Kg Pak Badol..


Bunga telur, leh try buat nih...tapi tah jadi ke tak..


Hantaran coklat..




Meriah je nampakkan...banyak bunga..


Hantaran sedara encik tunang...


Comelkan..






Nie hantaran kawan baik aku time sekolah menengah...


Frame adalah cek tapi diterbalikkan...


Abaikan kasut dalam bakul tu..Kasut baju persalinan tu..






Hantaran pihak perempuan..




Nie hantaran kawan aku time belajar kat Uitm...


Hantaran pihak lelaki...


Hantaran pihak perempuan....


Nie hantaran Puan Panda la...;P



Nie hantaran orang Pulau Pinang..Buat kat dewan...


Hantaran pihak perempuan...







Nie hantaran kawan encik tunang kat Bachok...Aku ikut je..Suke pergi kenduri kahwin orang nie..Luas permandangan..;)







Eh, sesat lak, nie bunga telur gergasi Puan Ayuni & Safuan..Kawan masa belajar Uitm Shah Alam..Hantaran diaorang takde dalam simpanan, sebab time akad nikah malam pihak lelaki dah bawak malam tu..So, tak dapat nak snap gambar...




Hantaran Hasaniah dekat Bachok..


Hantaran pihak perempuan...


Hantaran pihak lelaki...






Hantaran tunang Azmani Aziz kat Ketereh..


Hantaran pihak lelaki....


Hantaran pihak perempuan...Suka bulat2 kat alas par/dulang tu...


Merpati dua sejoli pun adala..



Hantaran tunang abang encik tunang di Kuala Krai..Hantaran kahwin diaorang takde dalam simpanan akula pulak..;(



Hantaran pihak lelaki...


Hantaran pihak perempuan...



Hantaran pihak sedara yang amanatkan mak aku buatkan kat diaorang..mak aku tolong buatkan je, tkde upah2 pun..Reben dan bakul adalah milik si pengantin..



Sekarang trend kain gubah macam nie kan..Idea dari aku..;P


Idea dari aku jugak..Mak je yang gubah.. Aku tolong tengok..


Hantaran ni simple je, disebabkan pengantin nak yang simple je..pengantin pun kerja tanam sayur je..(eh, perlu bagitahu ke??)









Hantaran adik kawan aku masa praktikal...


Macam rumit je nak buat...


Aku survey bekas nie kat SSF harga rm55, so, reject nak gubah dalam bekas macam nie..Kami tak mampu...;(





Hantaran Arina&Rashdan kat Baung, Pengkalan Chepa...


Hantaran pihak lelaki.....ada beg coach tu..sgt2 jeles..


Hantaran pihak perempuan..fresh flower..





Hantaran sedara aku kat Bachok...


1 keping je sempat snap hantaran....


Apapun jenis hantaran yang digubah simple ataupun meriah, yang penting time akad tu..;)
Tema hantaran kahwin aku nanti dalam proses lagi..Tapi dalam perancangan warna ala2 macam nie la..


Aku snap kat SSF..


k la..bye..

notakaki:pagi2 lagi ada orang tanye bile nak kahwin..;(

2 comments:

cik jannah said...

gilalah banyak gambar hantaran org ko amik...

mashee said...

hehehe..jgn jelas..nie macam ada je aku tk letak gmbr..ada jgk pegi kenduri tk sempat snap hantaran org..snap gmbr pengantin yg penting..;P