IklaN

Friday, February 25, 2011

Update kerja..

Assalamualaikum..


Selasa 22hb february 2011
Mmm..hari pertama kerja aku letih sangat2, sampai otak takleh pikir apa..Semua nak masuk dalam kepala dalam masa yang singkat...Banyak nak kena belajar..Tension hari pertama..Rasa taknak kerja pun ada..Masuk kerja terus pakai baju, mujurla baju aku tu tak kedut sangat still mantain cun lagi..hehehe..Dapat id kad jugak...

Rabu 23 february 2011
Hari kedua rasa best sebab aku dah start bagi arahan kat manager2..hahaha..giler kuasa kat situ..tetiba2 lak orang tu takut kat aku..padahal aku ok je..memangla nak cepat task yang aku bagi tapi aku taknak push dia sebab aku budak baru belajar..Hari nie best sangat2, aku tak letih pun..balik siap masak2 lagi..

Khamis 24 february 2011
Hari ketiga, melawat ketiga-tiga kilang..Kilang aku kerja nie ada 3 plant..So, besar..Banyak kerja..Engineer ada 8 orang je termasuk aku..So, bayangkan nak handle tiga2 plant..pening kepala..banyak nak kena improve..Department aku nie boleh dipanggil department paling 'gedebe'/'gengster' sume department orang nak kacau, nak improve, nak baiki dari pelbagai aspekla..Tu namanye indusrtial engineer..Semua benda nak improve..Ada masalah sikit fikir macamane nak improve..hari nie aku dapat call interview post engineer kat Subang,airport..Aku tolak..

25 february 2011
Hari keempat, menghadirkan diri untuk 2 meeting..pukul 11pagi dengan pukul 3 petang..Oh ya, jumaat rehat lunch pukul 12.50-2.30petang..Meeting dengan CEO, manager2 department..Aku je yang engineer cabok..Aku diam je..Takde bagi pendapat apa2..Dahla kat situ ada orang besar pangkat apatah cakap english style jepun...kadang2 lawak dengar..yela, company aku nie company jepun, ramaila orang jepun kerja kat sini..Hari nie pergi Warta jalan2 time lunch..Beli bedak..keluar dengan staff department lain..Kena belajar kenal2 orang ckit..hehehe..Hari nie lak aku dapat call dari KIST cawangan kelantan jawatan executive..Aku tolak..


p/s: Aku tak dapat nak update blog..nak tunggu beli nset nokia pastu nak bayar bulan2 rm38 untuk internet..Taknak pakai berukband dah..line ciput kat bangi nie..maxis aku tak tahu..

Family aku nak datang cuti sekolah nie...datang tengok umah sewa aku..bestnye...;)

No comments: