IklaN

Thursday, March 22, 2012

Pasrah....

Assalamualaikum....

Untuk pergetahuan semua, aku kini berada di kampung halaman..Bachok, Kelantan..Subuh Isnin 19/3 yang lepas, aku sakit2 perut..Ingatkan nak bersalin dah..So,pagi tu pergi checkup macam biasa and nurse cakap baby dah turun ke bawah..Kepala baby pun dah masuk 'line'@pangkal rahim kot..sakit aku time tu, sakit kejap2 je, pastu hilang..Perut mengeras lama..Kami pun ambik keputusan untuk pulang ke kampung..tawakal jela kalu aku beranak tengah hutan..hahaha..Alhamdullilah, tengahari pukul1 kami bertolak tapi pergi makan sup yang tak sedap dulu(takde selera nak makan dah), kami selamat sampai betul2 depan umah pukul9malam..Tu pun banyak kali berhenti sebab aku berak2..

Pasal kerja, aku apply unpaid leave..kesimpulannya,bulan nie gaji aku separuh jela..Sebab start cuti 19/3 hari Isnin,sampai 30hb kot tutup akaun..Tak ke separuh bulan untuk bulan3...So, sengketla bulan nie..Tu kalau baby tak keluar lagi bulan 4 macam mana??Lantakla, sekarang pikir nak bersalinn je..Due 11/4...;)

Aku sekarang dah 37minggu..;)
Pasal hubby lak,dia ambik emergency leave sampai Jumaat..Minggu depan tak tahu lagi macamane..Nak balik@ambik cuti lagi@naik bas balik sana, datang balik naik flight, if aku dah sakit2 nak bersalin..Buntu..Aku nak hubby ada dalam labour room nanti..huhuhu..

Ohh..baby..silala keluar awal..Umi ngan Abi tak sabar dah nie..
Petang nie ada mak bidan nak tengok perut..hehehe..
Biar dia tiup2 sikitla bagi baby keluar cepat2..

Hari nie, ada orang datang umah cakap baby aku nie lelaki,mmm...mana2la..asalkan sihat..

K la..bye..

2 comments:

Ryehanna said...

ish... diam xdiam dh 37 minggu. aku rasa ntah2 next week ko beranak. aku beranak masa 38 weeks. hihi...

xscan ke? bkn aritu ko kata nk dpt gegirl ke? memana la kan... anak 1st xkisah sgt. ape2 pn moga selamat semuanya.

wei upload la gmbo pregnant!

mashee said...

Aah gegirl..tiap kali scan mesti nmpak punye..so,tk tahula kalu keluar lain..

gmbr pregnant seganla kalu nk upload kat fb..nanti aku upload kat cini je..almaklumla, kembang semacam..hidung,pipi,sumela..

tau tak berat aku dah 80kg!!!maknanye aku kena diet turunkan berat badan 20kg kalu nak mcm dulu..mati2..

mak bidan pegang2, dia ckp kepala baby dh masuk kat tulang punggung,tp still kepala baby leh pusing2..kalu tkleh pusing2 maknanye 2-3ari lgla nk b'salin..aku nie bidan ckp dlm10ari lg kot..tp yela,kuasa Allah..ajal dan maut pun kita tak tau..