IklaN

Friday, July 23, 2010

Jalan2 bisnes...

Assalamualaikum...

Hari ini aku pergi kota bharu teman member nak beli tudung + tengok2 hantaran ngan pelamin gak..alang2 aku pun nak servey pelamin nie, join jela..mula2 pergi cari suppier tudung murah2..Nak je aku jual jugak, untung tau tak jual tudung..Kain pasang pun untung..Tapi aku nak jual kat sape???Sume orang kelantan kat sini..Lainla aku dah keje, boleh jumpa ramai orang lagi..Sekarang famous tudung macam ariani tu, yang ada kerawang pulak..manik2 kurang dah..Pening macam2 jenis fesyen ada..Kain tudung bawal paling terbaru nama bawal batik..Sweet sangat..kalau ada modal, aku jual dah nie..Aku pos je kat sape2 yang nak jual...Aku ambik untung ckit pun jadila...

Habis bab tudung, masuk bab baju lak..Aku telah terpukau oleh baju2 yang cun sangat2..Harga rm55 aku beli..Dia ambik harga beli banyak..Harga jual sebenar rm70..Wangi giler baju tu, batik wangi namanye..hahaha..senang takyah letak soflan..;D

Aku ingat nak berniaga kainla..Aku suruh tunang aku jual..Dapat duit sikit...Tapi yang susahnyer, tunang aku nie tak banyak mulut..Nak promote macamane..aish..

Banyak tempat pergi,shopping complex beli barang baby..Nak pergi tengok pelamin jumaatkan tutup. Nak balik singgah SSF home deco..Lawa giler...Bunga2 nampak hidup sangat2..Tapi mahal..Hantaran pulak, lawa giler..aku ingat nak bawak mak curi idea wat hantaran kat sana...Nak citer 1 bendala, adalah 1 family tu beli tempat hantaran yang siap dah gubah, aku chek harga rm281..Tu baru sebekas, aku tengok dia beli banyak..yela, beli2 mesti cukup 7 or 9 dulang terus..Cuba darabla sendiri..kaya betul..tu belum barang hantaran lagi..Bazir je aku rase..Lantakla...Kalau aku kaya pun, aku tak wat macam tu sebab aku suka bab2 gubah nie..hehehe..puas hati...

p/s: Minggu nie gambar tunang siap kot..Nanti photografer pos..Tak sabarnye aku..;D

No comments: