IklaN

Saturday, August 14, 2010

Besarnya dugaanMu Ya Allah...


Assalamualaikum…


Masuk je bulan ramadhan pasti kita terdengar ramai yang meninggal..tak kirala muda atau tua..Buat masa nie orang yang paling aku kenal adalah budak mekanikal jugak..Nor azlina, ina je aku panggil..Aku kenal pun time study..Yela bukan ramai pun budak mekanikal pompuan pun..Dia seorang yang sempoi sangat..Takziah kepada keluarga Ina di kulim, kedah..Dengar2 dia nak tunang raya ke 2 nie..Ya allah, beratnye dugaan kepada hambamu ini..Aku takut sangat bila orang sekeliling aku nie di timpa bencana..Macamanala perasaan keluarga Ina dan bakal tunang Ina..Al-Fatihah...



Selain itu, kematian yang terpaksa..mmm..kawan aku jugak..kawan study sama2, kelas sama2..Semua sama..Widya Wahid, panggil kak wid je..Dia mengandung luar rahim, so terpaksa gugurla kandungan dia tu untuk kesihatan dia jugak..aku baru je tahu..Yuni dan Safuan (dua2 bdk mekanikal) diaorang kahwin awal bulan 3 haritu, terpaksa gugurkan kandungan sebab baby diaorang tak membesar..Ya Allah, dua2 kawan rapat aku..Dua2 jugak aku pergi kenduri kahwin diaorang bersama-sama dengan encik tunang..Semoga mereka tabah dengan ujian ini..Mungkin kali ini bukan rezeki untuk kalian..Insya’allah, kebahagiaan menanti kalian di masa hadapan..Amin..


No comments: