IklaN

Tuesday, August 24, 2010

sAjE-SaJe...

Assalamualaikum...

Hari ini aku tak berapa sibuk pun..Semalam mak hai, sibuk kalahkan menteri..Nak buat folio B(taip je pun macam kerani la pulak...)..Hal budak2 lagi..Minggu nie aku jadi guru bertugas..Macam2 nak buat..Budak nak pergi klinik la, sakit perutla, kes gaduh berebut lelaki la...macam2..Petang semalam ada meeting guru tingkatan pulak..Balik mandi2 terus tidur keletihan...;(

Lepas buka puasa, aku buat biskut tat gulung..Banyak jugakla dapat..1 bekas besar dengan 1 bekas kecik...kalu beli tu mesti mahal..Yela, tat nenas mahal sikit berbanding dengan biskut lain...Nanti nak buat biskut almond landon pulak...Setakat nie dah buat biskut arab,biskut dahlia,biskut kurma, biskut nestum, biskut conflakes, biskut kelapa sugee, dan yang terbaru biskut tat gulung nenas...;D

Mmmm..apa lagi ye nak merapu nie..Haa, 19hb haritu birthday akim(adik aku), aku belikan dia kek birthday...Suka tengok dia dapat hadiah kek..Yela, bulan puasa nak beli kek macam tak lalu nak makan(tu pun ada separuh lagi kek tinggal)...

Semalam masak lauk ikan siakap tiga rasa...Aku beli kat tepi jalan..mengidam nak makan tiba2..balik sekolah terus pergi beli...;D

Semalam jugak aku tempah Meditation Founntain,'relax to calm whisper of moving water with the Innovage meditation fountation'...(aku tiru sebijik macam risalah bisnesman tu bagi..)..Harga kalau kat SSF atau kat tempat2 deko bersama Eric rm89.90..tapi promosi jadi rm 25..aku beli 1je..(1 je la macam banyak duit je nak beli banyak2, gaji pun tak dapat lagi...huhuhu)

Semalam jugak aku dapat tahu kalau kelas tambahan yang start pukul 2.30-3.45 dapat duit rm10..hehehe..Hari sabtu pulak rm40...;D..Asyik kira gaji je aku nie..bukan nak mengajar dengan sepenuh hati..hehehe..

Semalam jugak aku ajar kelas baru since jadual berubah lagi..Jadi 26 masa pulak..Tambah subjek sivik untuk tingkatan 2PD1..kelas ok sebab budak pandai2 dan kelas tu ramai pengawas..So, ada respon kalau aku mengajar..tu yang best...;D

Semalam jugak encik tunang pergi umah along ambik baju2 aku..Aku takde banyak baju kat umah nie..Baju baru2 semua aku tinggal kat umah along..Ingat dapat kerja kat sana..So, kerja kat kg nie nak pergi jalan2 pun pakai baju lama2..Dahla ada baju yang baru beli(tak pakai pun lagi) duk umah along jugak..Alang2 encik tunang nak balik jumaat nie, aku pesan suruh wat balik baju aku yang cun2 kat sana..hehehe...

Semalam jugak aku dapat tawaran interview dari Perbadanan Sisa Pepejal(panjang sebenarnya tapi aku lupa)...untuk post engineer, J41..Yang aku nampak macam jadi engineer sampah je..huhuh..Nak kena study sebab ada exam sebelum interview tu..Interview pada 24/9/2010 kat Kuala Lumpur...Alhamdulillah dapat interview..moga2 dapat jugak kerja kerajaan nie...;D

Setakat nie je entry saje-saje dari aku...

Esok kalau tak sibuk aku tulis lagi...

Bye..

p/s: Tak sabar nak jumpa encik tunang lepas tunang haritu tak jumpa2 pun..Nak berbuka sekali jugak...;D

No comments: