IklaN

Tuesday, August 31, 2010

Ceritera berdating.........

Alhamdullillah……

First sekali nak citer pasal jalan2 ngan encik tunang..Dia balik hari jumaat sampai selasa 31 0gos..Isnin minggu depan balik raya pulak..Sukanye..Selama dia balik Kelantan nie, kami berjumpa 2x..berbuka sekali..Ingat nak buka lagi hari isnin tapi dia pun nak buka ngan family gakkan, ingat aku sorang je ke dalam hidup dia..huhu..Sebenarnye mak aku yang ajak encik tunang berbuka kat umah..(Isnin majlis berbuka puasa kat sekolah, semua guru2 dijemput)…tapi aku tak pergi..Aku nak kuar dating hari tu dan buka kat umah lagi best…

Hari Sabtu pergi berdating kat Rantau Panjang, encik tunang telah belikan aku 3pasang baju..hehehe..Giler mengepau aku nie…Bile lagi nak bodek2 belikan baju, since gaji encik tunang naik 3ratus lagi..;D
p/s: encik tunang bukanlah pekerja kerajaan yang dapat duit raya rm500..huhuhu

Harga baju yang aku beli..(Duit encik tunangla).. Blaus putih rm18, t-shirt warna merah ngan hitam rm30 (material/kain dia tebal..), t-shirt hitam campur pink rm 23..Semua rm71..;D

Balik dari Rantau Panjang terus pergi ambik adik Ira (adik encik tunang) nak buka puasa sama2 kat umah aku..mak masak ikan keli masak lemak cili api, siakap 3 rasa, ikan tenggiri goreng, sotong masak kicap, budu dengan pucuk tere..Kuih lak mak wat Puteri mandi..nyum2..Opps.. mak wat kerang rebus gak..Air aku buat Soya+sirap+susu cair+cincau+laici dalam tin..Aku campur semua, giler dahaga punye hari tu..;D…Eh, wat air sirap gak takut tak cukup sebab ramai..;P

Lepas berbuka, kami (akim+adik Ira+encik tunang) pergi Kota Bharu malam2 cari seluar jeans akim + kemeja raya..seronok sebab aku tak penah kuar malam..Bukan tak penah langsung tapi biar ada hal nak kuar..Kalau saje2 jarang gak kuar…Nie pun first time kuar ngan encik tunang malam2…Sempat jugak aku beli selendang 2helai..hehehehe..Sampai umah pukul 11..Sebelum encik tunang balik, aku hidang kerang rebus ngan puteri mandi, sebab time buka perut penuh, tak muat nak letak benda alah nie.…;D

Hari kedua aku dating pulak hari Isnin lepas balik dari sekolah, pukul 2 punch card terus balik mandi dan siap2, pergi jalan2 Kota Bharu, nak pergi SSF tapi dah macam tak sempat, lagipun takde nak beli apapun kat situ (kalau pergi mesti aku belila apa2..saje2 nie..)..Pergi Guardian, encik tunang belikan Foundation Silky Girl, Masker Freeman, Masker Tea Tree (made in Guardian) 2keping, scrub muka St. Ives, coklat cudburry + pencuci wanita (Avon wane biru) beli besar punye, dah ada orang nak belanja..Bestnye..Pokai duit encik tunang jumpa aku…hehehe..Nak wat macamana, gaji belum dapat..Semua benda dah abis..Nak raya nie mesti muka nak cun..hehehe…Sayang Abang banyak2…Time kasih yee..Nanti belikan lagi…heheheh..;D

Sampai umah kul5,aku tapaukan pelbagai jenis biskut yang aku buat untuk encik tunang rasa…Lauk pauk + pengat ubi since encik tunang tak buka kat umah, mak pun dah siap masak..


p/s:Aku still tak tahu apa kena ngan blog aku nie..nak upload gambar takleh..Tu yang tak letak gambar tu kat post..Tidak ada je gambar..Sesiapa yang boleh tolong. please komen..Eh, komen pun macam takleh..huhuhu

1 comment:

Fiance said...

Sweet memory...huhu..
Akan ingat sampai bile2..hingga hujung nyawa..muuah