IklaN

Monday, August 2, 2010

cikgu lagi...

Assalamualaikum....

Sekarang nie aku asyik demam je..selesema sampai batuk..mungkin aku susah nak makan ubat..bukan susah..AKU TAK MAKAN UBAT LANGSUNG!!!macamanala nak baik..Pastu mata pulak tiba-tiba bengkak dan merah..Suruh munirah belikan ubat..terus ok malamnye..Alhamdullilah...

Hari ini sudah 2 hari aku jadi cikgu..Yup cikgu lagi...Tetiba orang PPD telefon suruh ajar kat smk sri nipah(sekolah adik aku..)..Aku pun on jela..Gaji pun dah banyak sebab dah konvo..Aritu guna gaji diploma je..sekarang 95.70 satu hari..10 hari dah rm957..hehehe..sebulan dah boleh beli sekor lembu buat kenduri kahwin...ngeh2..

Aku ajar matematik untuk tingkatan 3 dan 1(guru tingkatan)..Pastu ajar Sivik umtuk tingkatan 5 dan 4..Semua 23 masa..Buat masa nie belum jupe lagi pelajar tingkatan 3 sebab diaorang tengah menduduki peperiksaan percubaan PMR..good luck!!!Untuk tingkatan 4, esok baru bertemu mata..

Aku tak tahu nak ajar matapelajaran Svik nie macamane..Budak2 cakap tak belajar pun..Asyik wat kerja sendiri je..Hai, takkanla aku nak makan gaji buta..Tapi memang sivik nie takde dalam exam dah..Lagipun aku mengajar tingkata 5, so diaorang banyak nak siapkan kerja2 rumah atau bertanya soalan add mate yang telah berkarat dalam kepala aku nie...Sangat2 tercabar pulak..Yela, nama je ada ijazah engineering tapi soalan budak tingkatan 5 takkan tak boleh buat kot..Cikgu buat yang terbaik ye..chaiyok2!!!

Aku agak famous bile di sekolah..hehehe(perasan)..mungkin banyak sebab..

1. Aku pakai lens HIJAU, sebab lens time tunang belum expired lagi, aku pakai jela..sayang..
2. Adik aku munirah tingkatan 3 di sekolah yang sama..So, cikgu2 dia adalah rakan kerja aku..huhuhu..Agak kekok bile adik aku akan dapat result percubaan nanti..kalau teruk buat malu aku je..
3. aku cun kot..(budak2 duk ngorat)..time jaga exam pun diaorang duk tengok aku je..Bukan nak jawab soalan..pompuan lelaki sama je...Hai pelik aku..
4. Aku seorang yang terlebih peramah..First day kerja pun aku tak malu nak join makan pengat durian ramai2 kat bilik makmal sekolah..hahahaa..orang ajak, aku join je..rezeki jangan ditolak musuh jangan dicari...
5. Cikgu kat sekolah tu tua2 semua..Aku je yang anak dara dan meletop....kuang3..(perasan lagi)


k la, nanti lama2 lagi perasan aku nie...Tak elok untuk diri sendiri..

Esok kelas pagi2 buta..huhuhu..kena ajar tajuk lines and angles...(sambil makan kacang pun boleh ajar..hehehe)

No comments: